Rozpoczynające się właśnie lato to idealny czas na lody. Szukający ochłody i orzeźwienia klienci chętnie odwiedzają lodziarnie, których właściciele notują najwyższe zyski. Jak jednak przygotować się do sprzedaży lodów? Które czynniki z perspektywy przedsiębiorcy mają największe znaczenie? Wyjaśniamy to w kolejnych akapitach.
Dochodowa lodziarnia – wybór lokalu i wyposażenia
Pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu sprzedając lody jest oczywiście wybór odpowiedniego miejsca. By mieć pewność, że nasz lokal będzie odwiedzać wielu klientów, warto zdecydować się na miejsce np. przy parku, plaży, placu zabaw lub w okolicy popularnych traktów spacerowych. Takie lokale często są wprawdzie droższe, ale wyższy czynsz zwróci nam się w postaci większych obrotów.
Znaleziony lokal należy oczywiście właściwie wyposażyć. Kluczową kwestią są maszyny i automaty pozwalający na przygotowanie dobrych lodów oraz innych deserów mrożonych. Niezbędne będą też sprzęty do ekspozycji lodów – kuwety i lady chłodnicze. Oprócz tego nie możemy zapominać o naczyniach i sztućcach – mogą one być zarówno wielo-, jak i jednorazowe.
Co serwować w lodziarni? Szeroki wybór produktów
Zaufanie klientów najłatwiej jest zdobyć oczywiście dzięki wysokiej jakości produktom. Dlatego warto sprawdzić, skąd pochodzą oferowane przez nas lody. Najlepiej zrobimy, wybierając sprawdzonych dostawców. Uwagę zwróćmy nie tylko na jakość lodów, ale też różnorodność asortymentu.
Na https://siorbet.pl/produkty/komponenty/ można zamówić nie tylko doskonałe koncentraty lodów włoskich, ale też syropy do granity oraz komponenty do wielu innych deserów. Wśród nich wymienić warto między innymi mrożona kawę i jogurt oraz sorbety do picia. Coraz większą popularnością cieszą się ponadto lody hawajskie, powstające poprzez zmieszanie niewielkich płatków czystego lodu z syropem.
Skuteczna promocja lodziarni. Jak reklamować swój biznes?
Lodziarnia to zazwyczaj biznes lokalny. Jego specyfikę należy koniecznie mieć na uwadze, planując jego promocję. W tym przypadku najlepiej sprawdzą się techniki takie jak ulotki, reklamy w prasie lub lokalnych stacjach radiowych.
Nie powinniśmy też zaniedbywać obecności w internecie. Aktywność w mediach społecznościowych nie tylko pozwoli dotrzeć do nowych klientów, ale też powiadomić stałych klientów o nowych produktach lub aktualnych promocjach.